Положення про ВСЗЯО

  

Додаток 1

до наказу від 06.01.2021 №04

 

Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. №21 ВМР»
Напрям оцінювання 1. ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ ЗАКЛАДУ

Вимога/правило організації освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти

Критерії оцінювання

Індикатори оцінювання

Методи збору інформації

1.1. Забезпечення комфортних і безпечних умов навчання та праці

1.1.1. Територія школи огороджена (за можливості),  недоступна для несанкціонованого заїзду транспорту та доступу сторонніх осіб. Є облаштований спортивний майданчик та футбольне поле, яке має трав'яне покриття. Спортивний інвентар в належному стані, територія не становить загрози травмування дітей. На території відсутні колючі дерева, кущі, гриби та рослини з отруйними властивостями, зазначені у санітарному регламенті. Озеленення території є достатнім. Навчальні кабінети перших-четвертих  класів розміщені на першому-другому  поверхах, що відповідає вимогам санітарного регламенту. Меблі в навчальних кабінетах встановлені відповідно до санітарних вимог. Коридори, сходові клітини не загромаджені. Режим прибирання забезпечує чистоту та охайність місць спільного користування, коридорів, навчальних приміщень, спортивних залів. Облаштування туалетних кімнат відповідають санітарним вимогам. Дотримано режиму провітрювання приміщень.

У приміщеннях закладу освіти повітряно-тепловий режим та освітлення відповідає санітарним нормам. У закладі дотримано питний режим у різні способи. У закладі систематично проводиться інформаційно-роз'яснювальна робота щодо дотримання учасниками освітнього процесу санітарно-гігієнічних вимог. Забезпечено поділ навчальних кабінетів початкової школи на осередки для різних видів роботи та відпочинку учнів (за можливості). Кабінети початкової школи НУШ забезпечені ергономічними меблями. В інтер’єрі закладу освіти дотримано балансу візуальної стимуляції. Наявні місця для відпочинку здобувачів освіти під час перерв та місця для роботи і відпочинку педагогів. При облаштуванні освітнього простору враховується думка всіх учасників освітнього процесу. Вчителі використовують можливості просторової організації в процесі навчання. Приміщення закладу освіти використовуються раціонально. Комплектування класів відбувається з урахуванням чисельності здобувачів освіти, їх особливих освітніх потреб, площі навчальних приміщень.

1.1.1.1. Облаштування території закладу та розташування приміщень є безпечними

1.1.1.1. Спостереження, опитування

1.1.1.2.У закладі освіти забезпечується комфортний повітряно-тепловий режим, належне освітлення, прибирання приміщень, облаштування та утримання туалетів, дотримання питного режиму

1.1.1.2. Спостереження, опитування

1.1.1.3. У закладі освіти забезпечується раціональне використання приміщень і комплектування класів (з урахуванням чисельності здобувачів освіти, їх особливих освітніх потреб, площі приміщень)

1.1.1.3. Вивчення документації, спостереження, опитування

1.1.1.4. У закладі освіти є робочі (персональні робочі) місця для педагогічних працівників та облаштовані місця відпочинку для учасників освітнього процесу

1.1.1.4. Спостереження, опитування

1.1.2.У закладі наявні усі групи приміщень, що передбачені відповідними будівельними та санітарними нормами, і є  необхідними для реалізації освітньої програми. Кількість учнів закладу освіти не перевищує його проєктну потужність.

1.1.2.1. У закладі освіти є достатні приміщення, необхідні для реалізації освітньої програми та забезпечення освітнього процесу

1.1.2.1. Спостереження, вивчення документації, опитування

1.1.2.2. Частка навчальних кабінетів початкових класів, фізики, хімії, біології, інформатики, майстерень/кабінетів трудового навчання (обслуговуючої праці), спортивної та актової зал, інших кабінетів, які обладнані засобами навчання відповідно до вимог законодавства та освітньої програми

76%- 100 %-високий рівень;

51%-75 %-достатній рівень;

26%-50% - потребує покращення;

0- 25%- низький рівень.

1.1.2.2. Спостереження, вивчення документації, опитування

1.1.3. У закладі освіти ведеться необхідна документація з охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної та техногенної безпеки, відповідно до вимог законодавства.  Здобувачі освіти та працівники закладу освіти обізнані з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій і дотримуються їх. Регулярно проводяться інструктажі та бесіди з безпеки життєдіяльності серед здобувачів освіти. Регулярними є навчання та інструктажі з охорони праці для працівників закладу. У закладі здійснюється контроль за дотриманням правил, дотримання безпеки при використанні обладнання спортивного інвентаря.

1.1.3.1. У закладі освіти проводяться навчання/інструктажі з охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій

1.1.3.1. Вивчення документації, опитування

1.1.3.2. Учасники освітнього процесу дотримуються вимог щодо охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій

1.1.3.2. Спостереження

1.1.4. Інструктажі/навчання з педагогічними працівниками щодо надання домедичної допомоги, реагування на випадки травмування або погіршення самопочуття здобувачів освіти та працівників під час освітнього процесу проводяться систематично (згідно  з вимогами законодавства про охорону праці). Педагогічні працівники та керівництво у разі нещасного випадку діють у встановленому порядку. У закладі ведеться необхідна документація щодо реагування на нещасні випадки, травмування учасників освітнього процесу відповідно до вимог законодавства.

1.1.4.1. У закладі освіти проводяться навчання/інструктажі педагогічних працівників з питань надання домедичної допомоги, реагування на випадки травмування або погіршення самопочуття здобувачів освіти та працівників під час освітнього процесу

1.1.4.1. Вивчення документації, опитування

1.1.4.2. У разі нещасного випадку педагогічні працівники та керівництво закладу освіти діють у встановленому законодавством порядку

1.1.4.2. Вивчення документації, опитування

1.1.5. У закладі організовано зручний режим харчування для всіх учнів школи, враховуючи кількість учнів, пропускну можливість їдальні та інші умови закладу. Розроблене двотижневе меню, яким враховано рекомендації МОЗ щодо здорового харчування. Регулярно проводиться моніторинг стану організації харчування. Проводиться просвітницька робота зі здобувачами освіти щодо здорового харчування. Учасники освітнього процесу задоволені умовами харчування.

1.1.5.1. Організація харчування у закладі освіти сприяє формуванню культури здорового харчування у здобувачів освіти

1.1.5.1. Вивчення документації, спостереження

1.1.5.2. Частка учасників освітнього процесу, які задоволені умовами харчування

76%- 100 %-високий рівень;

51%-75 %-достатній рівень;

26%-50% - потребує покращення;

0- 25%- низький рівень.

1.1.5.2. Опитування

1.1.6. Комп’ютери закладу освіти обладнані технічними засобами та інструментами контролю щодо безпечного користування мережею Інтернет. У закладі освіти систематично проводиться (під час уроків, позакласних заходів) робота зі здобувачами освіти та їхніми батьками щодо попередження кібербулінгу та безпечного використання мережі Інтернет

1.1.6.1. У закладі освіти застосовуються технічні засоби та інші інструменти контролю за безпечним користуванням мережею Інтернет

1.1.6.1. Спостереження, опитування

1.1.6.2. Учасники освітнього процесу поінформовані закладом освіти щодо безпечного використання мережі Інтернет

1.1.6.2. Опитування

1.1.7. У закладі освіти налагоджена система роботи з адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу, педагогічних працівників до професійної діяльності. У закладі напрацьовано та застосовуються підходи (методики) для адаптації та інтеграції дітей в освітній процес закладу. У закладі забезпечено умови для реалізації принципів наступності в навчанні. Вивчається та враховується думка батьків щодо умов адаптації та інтеграції дітей у закладі. У закладі напрацьовано підходи до адаптації новоприбулих педагогів. Проводиться робота щодо адаптації педагогічних працівників до нових умов (при введення нового законодавства в силу тощо).

1.1.7.1. У закладі освіти налагоджено систему роботи з адаптації та інтеграції здобувачів освіти до освітнього процесу

1.1.7.1. Опитування

1.1.7.2. Заклад освіти сприяє адаптації педагогічних працівників до професійної діяльності

1.1.7.2. Опитування

1.2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації

1.2.1. У закладі освіти розроблено, затверджено та оприлюднено на сайті: Правила поведінки здобувачів освіти у закладі освіти, План заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу, Порядок подання заяв або повідомлень про випадки булінгу, зразок заяви, порядок реагування на випадки булінгу, порядок застосування заходів виховного впливу на доведені випадки булінгу. До проведення інформаційно-просвітницької роботи з учасниками освітнього процесу залучаються представники територіального органу (підрозділу) Національної поліції. У закладі систематично проводяться інформаційні заходи для батьків з метою попередження пропусків занять, профілактики насильства, кібербулінгу. Керівництво та педагогічні працівники закладу освіти проходять навчання (у тому числі дистанційно) з протидії булінгу, співпрацюють з компетентними фахівцями, ознайомлюються з нормативно-правовими документами щодо виявлення ознак булінгу, іншого насильства та запобігання йому.

1.2.1.1. У закладі освіти розроблено план заходів із запобігання та протидії булінгу

1.2.1.1. Вивчення документації, опитування

1.2.1.2. У закладі освіти реалізуються заходи із запобігання проявам дискримінації

1.2.1.2. Вивчення документації, опитування

1.2.1.3. Частка здобувачів освіти і педагогічних працівників, які вважають освітнє середовище безпечним і психологічно комфортним

76%- 100 %-високий рівень;

51%-75 %-достатній рівень;

26%-50% - потребує покращення;

0- 25%- низький рівень.

1.2.1.3. Опитування

1.2.1.4. Керівництво та педагогічні працівники закладу освіти обізнані з ознаками булінгу, іншого насильства та засобами запобігання йому відповідно до законодавства

1.2.1.4. Опитування

1.2.1.5. Заклад освіти співпрацює з представниками правоохоронних органів, іншими фахівцями з питань запобігання та протидії булінгу

1.2.1.5. Опитування

1.2.2. У закладі освіти оприлюднено правила поведінки, створені спільно з учасниками освітнього процесу, що засновані на правах людини й спрямовані на формування позитивної мотивації в поведінці учасників освітнього процесу. Учасники освітнього процесу ознайомлені з ними та дотримуються їх.

1.2.2.1. У закладі освіти оприлюднені правила поведінки, спрямовані на формування позитивної мотивації у поведінці учасників освітнього процесу та реалізацію підходу, заснованого на правах людини

1.2.2.1. Вивчення документації, опитування

1.2.2.2. Частка учасників освітнього процесу, ознайомлених із правилами поведінки у закладі освіти

76%- 100 %-високий рівень;

51%-75 %-достатній рівень;

26%-50% - потребує покращення;

0- 25%- низький рівень.

1.2.2.2. Опитування

1.2.2.3. Учасники освітнього процесу дотримуються прийнятих у закладі освіти правил поведінки

1.2.2.3. Спостереження, опитування

1.2.3. Педагогічні працівники закладу освіти постійно працюють над самоосвітою з метою розширення знань щодо запобігання та протидії випадкам насильства, булінгу. У закладі освіти здійснюється постійний аналіз причин відсутності здобувачів освіти, на основі результатів аналізу приймаються відповідні рішення, які є результативними. Заклад реагує на звернення про випадки булінгу, приймаються відповідні рішення, простежується результат виконання цих рішень, здійснюється аналіз звернень та ефективності прийнятих рішень.

Психологічна служба закладу освіти здійснює системну роботу з виявлення, реагування та запобігання булінгу, іншому насильству. Здобувачі освіти, яким необхідна психолого-соціальна підтримка, отримують її. Керівництво закладу, педагогічні працівники дотримуються прийнятого у закладі Порядку реагування на звернення про випадки булінгу. Заклад освіти повідомляє службу у справах дітей, правоохоронні органи про факти булінгу та іншого насильства.

1.2.3.1. З метою запобігання різним проявам насильства (у закладі освіти та/або вдома) здійснюється аналіз причин відсутності здобувачів освіти на заняттях та вживаються відповідні заходи

1.2.3.1. Вивчення документації, опитування

1.2.3.2. Заклад освіти реагує на звернення про випадки булінгу (у разі наявності)

1.2.3.2. Вивчення документації, опитування

1.2.3.3. Психологічна служба закладу освіти (практичний психолог, соціальний педагог) здійснює системну роботу з виявлення, реагування та запобігання булінгу, іншому насильству (діагностування, індивідуальна робота, тренінгові заняття тощо)

1.2.3.3. Опитування

1.2.3.4. Частка здобувачів освіти (в тому числі із соціально-вразливих груп), які в разі потреби отримують у закладі освіти психолого-соціальну підтримку

76%- 100 %-високий рівень;

51%-75 %-достатній рівень;

26%-50% - потребує покращення;

0- 25%- низький рівень.

1.2.3.4. Опитування

1.2.3.5. Заклад освіти у випадку виявлення фактів булінгу та іншого насильства повідомляє органи та служби у справах дітей, правоохоронні органи

1.2.3.5. Вивчення документації., опитування

1.3. Формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору

1.3.1. У закладі освіти забезпечено архітектурну доступність (забезпечено безбар’єрний доступ до території, приміщення закладу).

У закладі освіти наявні та використовуються ресурсна кімната, дидактичні засоби відповідно до освітніх потреб здобувачів освіти

1.3.1.1. У закладі освіти  забезпечується архітектурна доступність території та будівлі

1.3.1.1. Спостереження

1.3.1.2. У закладі освіти приміщення (туалети, їдальня, облаштування коридорів, навчальних кабінетів тощо) і територія (доріжки, ігрові та спортивні майданчики тощо) адаптовані до використання всіма учасниками освітнього процесу

1.3.1.2. Спостереження, опитування

1.3.1.3. У закладі освіти є та використовуються ресурсна кімната, дидактичні засоби для осіб з особливими освітніми потребами (за наявності здобувачів освіти з особливими освітніми потребами)

1.3.1.3. Спостереження, опитування

1.3.2 У закладі освіти працюють необхідні фахівці та/або залучаються необхідні фахівці для реалізації інклюзивного навчання. У закладі освіти забезпечується корекційна спрямованість освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами,  на основі єдності, співпраці педагогічного колективу з сім’єю, фахівцями ІРЦ, іншими фахівцями.

Педагогічні працівники використовують різноманітні методики та технології (особистісно-орієнтоване навчання, індивідуальну освітню траєкторію, формувальне оцінювання, кооперативне навчання), специфічні освітні технології (піскова терапія, арт терапія, ігрова терапія) в процесі роботи в класі, в яких навчаються діти з ООП.

У закладі освіти налагоджено співпрацю педагогічних працівників щодо навчання дітей з особливими освітніми потребами (створення координаційних груп учителів, команди психолого-педагогічного супроводу). Для дітей з особливими освітніми потребами розроблено індивідуальні програми розвитку; до розроблення індивідуальної програми розвитку залучені батьки, створені умови для залучення асистента дитини до освітнього процесу. В структурі управлінської та методичної роботи закладу передбачено проведення психолого-педагогічних семінарів, тренінгів, педрад, спрямованих на пошук методик і форм роботи з дітьми з ООП.

1.3.2.1. Заклад освіти забезпечений асистентом вчителя, практичним психологом, вчителем-дефектологом, іншими фахівцями для реалізації інклюзивного навчання

1.3.2.1. Вивчення документації, опитування

1.3.2.2. У закладі освіти забезпечується корекційна спрямованість освітнього процесу

1.3.2.2. Спостереження, опитування

1.3.2.3. Педагогічні працівники застосовують форми, методи, прийоми роботи з дітьми з особливими освітніми потребами

1.3.2.3. Спостереження

1.3.2.4. У закладі освіти налагоджено співпрацю педагогічних працівників з питань навчання дітей з особливими освітніми потребами (створення команди психолого-педагогічного супроводу, розроблення індивідуальної програми розвитку тощо)

1.3.2.4. Вивчення документації, опитування

1.3.3. Заклад освіти системно співпрацює з інклюзивно-ресурсним центром щодо психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами

1.3.3.1. У закладі освіти індивідуальні програми розвитку розроблено за участі батьків та створені умови для залучення асистента дитини в освітній процес

1.3.3.1. Вивчення документації, опитування

1.3.3.2. Заклад освіти співпрацює з інклюзивно-ресурсним центром щодо психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами

1.3.3.2. Вивчення документації, опитування

1.3.4. Освітнє середовище мотивує здобувачів освіти до оволодіння ключовими компетентностями та наскрізними вміннями, ведення здорового способу життя. У закладі систематично проводяться фізкультхвилинки під час освітнього процесу, у стратегії розвитку закладу та  річному плані передбачені заходи із вдосконалення освітнього середовища;. У річному плані передбачено  та систематично проводяться спортивно-масові заходи на свіжому повітрі, до яких залучені всі учасники освітнього процесу. У закладі. У закладі забезпечується розвиток освітнього середовища у напрямі здоров’язбереження та здорового способу життя.

1.3.4.1. У закладі освіти формуються навички здорового способу життя (харчування, гігієна, фізична активність тощо) та екологічно доцільної поведінки у здобувачів освіти

1.3.4.1. Спостереження

1.3.4.2. Простір закладу освіти, обладнання, засоби навчання сприяють формуванню ключових компетентностей та наскрізних умінь здобувачів освіти

1.3.4.2. Спостереження, опитування

1.3.5. У закладі освіти створений інформаційно-ресурсний центр, який використовується для навчальної, проектної,, дослідницької, творчої діяльності, організації різних форм роботи, комунікації учасників освітнього процесу. Ресурси бібліотеки використовуються для формування в учнів інформаційно-комунікативної компетентності через проведення консультацій, навчальних занять, позаурочних заходів.  У стратегії розвитку та річному плані роботи закладу передбечені заходи із вдосконалення інформаційного простору в закладі соівти

1.3.5.1. Простір і ресурси бібліотеки/інформаційно-ресурсного центру використовуються для індивідуальної, групової, проектної та іншої роботи у рамках освітнього процесу, різних форм комунікації учасників освітнього процесу

1.3.5.1. Спостереження, опитування

1.3.5.2. Ресурси бібліотеки/інформаційно-ресурсного центру використовуються для формування інформаційно-комунікаційної компетентності здобувачів освіти

1.3.5.2. Опитування

 

Напрям оцінювання 2. СИСТЕМА ОЦІНЮВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

Вимога/правило організації освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти

Критерії оцінювання

Індикатори оцінювання

Методи збору інформації

 

2.1. Наявність відкритої, прозорої і зрозумілої для здобувачів освіти системи оцінювання їх навчальних досягнень

2.1.1. У закладі є критерії оцінювання, які розроблені вчителями з упрахуванням вимог до різних видів робіт та форм організації освітнього процесу (дистанційного, змішаного, групового), які грунтуються на критеріях, затверджених МОН. Адміністрація здійснює моніторинг системи оцінювання вчителів через спостереження за проведенням навчальних занять, вивчення оприлюднених критеріїв оцінювання. Дане питання розглядається на засіданнях МА та педагогічних рад.

2.1.1.1. У закладі оприлюднено критерії, правила та процедури оцінювання навчальних досягнень

2.1.1.1. Вивчення документації, спостереження, опитування

2.1.1.2. Частка здобувачів освіти, які в закладі освіти отримують інформацію про критерії, правила і процедури оцінювання навчальних досягнень.

76%- 100 %-високий рівень;

51%-75 %-достатній рівень;

26%-50% - потребує покращення;

0- 25%- низький рівень.

2.1.1.2. Опитування

2.1.2. Критерії, правила та процедури оцінювання результатів навчання оприлюднено у різних формах. Здобувачі освіти та їхні батьки систематично отримують інформацію про критерії, правила та процедури оцінювання їхніх результатів навчання із сайту закладу, в усній формі від педагогічних працівників за допомогою інформаційних стендів у навчальних кабінетах та інших приміщеннях закладу.

2.1.2.1. Частка педагогічних працівників, які застосовують систему оцінювання, спрямовану на реалізацію компетентнісного підходу

76%- 100 %-високий рівень;

51%-75 %-достатній рівень;

26%-50% - потребує покращення;

0- 25%- низький рівень.

2.1.2.1. Спостереження

2.1.3. Система оцінювання у закладі освіти ґрунтується на  компетентнісному підході. Вчителі застосовують різні прийоми формувального оцінювання результатів навчання учнів. Питання впровадження компетентнісного підходу розглядаються на засіданнях МА, педрад; під час проведення семінарів, вебінарів, тренінгів,курсів. Адміністрація вивчає процес впровадження вчителями компетентнісного підходу в систему оцінювання щляхом спостереження за проведенням навчальних занять.

2.1.3.1. Частка здобувачів освіти, які вважають оцінювання результатів їх навчання у закладі освіти справедливим і об’єктивним

76%- 100 %-високий рівень;

51%-75 %-достатній рівень;

26%-50% - потребує покращення;

0- 25%- низький рівень.

2.1.3.1. Опитування

2.2. Застосування внутрішнього моніторингу, що передбачає систематичне відстеження та коригування результатів навчання кожного здобувача освіти

2.2.1. У закладі освіти визначено порядок проведення внутрішнього моніторингу для дослідження стану і результатів навчання здобувачів освіти  та освітньої діяльності закладу освіти. Систематично проводяться моніторинги результатів навчання здобувачів освіти з усіх предметів (курсів)  з метою виявлення об’єктивного та раціонального підходу до оцінювання навчальних досягнень учнів з боку вчителя, простеження системності в оцінюванні учнів, динаміки їх навчальних досягнень.

За результатами моніторингів здійснюється аналіз результатів навчання здобувачів освіти, визначаються чинники впливу на отриманий результат, приймаються рішення щодо їх коригування, вчителями внесено зміни в практику оцінювання навчальних досягнень учнів, якщо були виявлені проблеми за результатами моніторингу, помітний позитивний результат цих рішень

2.2.1.1. У закладі освіти систематично проводяться моніторинги результатів навчання здобувачів освіти

2.2.1.1. Вивчення документації, опитування

2.2.1.2. За результатами моніторингів здійснюється аналіз результатів навчання здобувачів освіти, приймаються рішення щодо їх коригування

2.2.1.2. Опитування

2.2.2. Впроваджена система формувального  оцінювання  в НУШ сприяє особистісному поступу здобувачів освіти, формує у них позитивну самооцінку. Переважна більшість вчителів початкової ланки освіти використовують у своїй роботі формувальне оцінювання (відстежують особистісний поступ здобувачів освіти, формують у них позитивну самооцінку, відзначають досягнення, підтримують бажання навчатися, запобігають побоюванням помилитися). Дане питання розглядається на засіданнях МА, педрад, під час семінарів, конференцій, вебінарів. Учителі беруть участь онлайн-курсах, на яких розглядаються проблеми впровадження формувального оцінювання під час організації різних форм навчання.

2.2.2.1. Педагогічні працівники за допомогою оцінювання відстежують особистісний поступ здобувачів освіти, формують у них позитивну самооцінку, відзначають досягнення, підтримують бажання навчатися, запобігають побоюванням помилитися

2.2.2.1. Спостереження, опитування

2.3. Спрямованість системи оцінювання на формування у здобувачів освіти відповідальності за результати свого навчання, здатності до самооцінювання

2.3.1. Заклад освіти сприяє формуванню у здобувачів освіти відповідального ставлення до результатів навчання. Освітній процес зорієнтовано на оволодіння учнями ключовими компетентностями. Здобувачам освіти надана можливість вибору власної освітньої траєкторії.В закладі проводиться системна профорієнтаційна робота.

Здобувачі освіти отримують необхідну допомогу в навчальній діяльності в різних формах (консультації, індивідуальні завдання, допомога у підготовці до участі в учнівських олімпіадах, науково-дослідницькій діяльності тощо). Переважна більшість здобувачів освіти відповідально ставиться до процесу навчання. Дане питання розглядається на засіданнях МА, педрад, під час семінарів, конференцій, вебінарів.

2.3.1.1. Педагогічні працівників надають здобувачам освіти необхідну допомогу в навчальній діяльності

2.3.1.1. Опитування

2.3.1.2. Частка здобувачів освіти, які відповідально ставляться до процесу навчання, оволодіння освітньою програмою

76%- 100 %-високий рівень;

51%-75 %-достатній рівень;

26%-50% - потребує покращення;

0- 25%- низький рівень.

2.3.1.1. Опитування

2.3.2. Заклад освіти забезпечує розвиток в учнів уміння самооцінювання та самомотивації.  Педагогічні працівники закладу застосовують самооцінювання та взаємооцінювання здобувачів освіти, спираючись на чіткі критерії оцінювання учнів. Вчителі надають допомогу учням в процесі самооцінювання навчальної діяльності. Дане питання розглядається на засіданнях МА, педрад, під час семінарів, конференцій, вебінарів

2.3.2.1. Педагогічні працівники в системі оцінювання навчальних досягнень використовують прийоми самооцінювання та взаємооцінювання здобувачів освіти

2.3.2.1. Спостереження, опитування

 

Напрям оцінювання 3. ПЕДАГОГІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ ЗАКЛАДУ
Вимога/правило організації освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіт Критерії оцінювання Індикатори оцінювання Методи збору інформації

3.1. Ефективність планування педагогічними працівниками своєї діяльності, використання сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти

3.1.1. Календарно-тематичне планування педагогічних працівників закладу є в наявності та забезпечує досягнення очікуваних результатів навчання, що передбачені Державним стандартом загальної середньої освіти, відповідає освітній програмі закладу. Зміст календарно-тематичного планування відповідає очікуваним результатам навчально-пізнавальної діяльності учнів згідно з навчальними програмами предметів (курсів)

3.1.1.1. Частка педагогічних працівників, які використовують календарно-тематичне планування, що відповідає освітній програмі закладу освіти та аналізують її результативність

76%- 100 %-високий рівень;

51%-75 %-достатній рівень;

26%-50% - потребує покращення;

0- 25%- низький рівень.

3.1.1.1. Спостереження, опитування

3.1.2. Учителі використовують освітні технології, спрямовані на оволодіння здобувачами освіти ключовими компетентностями та наскрізними уміннями, у тому числі, технології дистанційного навчання; під час проведення навчальних занять вчителі реалізують компетентнісний підхід

3.1.2.1. Частка педагогічних працівників, які використовують освітні технології, спрямовані на оволодіння здобувачами освіти ключовими компетентностями та наскрізними вміннями

3.1.2.1. Спостереження

3.1.3. Учителі беруть участь у формуванні та реалізації індивідуальних освітніх траєкторій, у тому числі за власною ініціативою. Здійснюють аналіз якості навчання учнів, які навчаються за індивідуальними освітніми траєкторіями. У розробленні індивідуальної освітньої траєкторії беруть участь  вчителі, практичний психолог, батьки. Для всіх учнів, які навчаються за індивідуальними освітніми траєкторіями розроблено індивідуальні навчальні плани.

3.1.3.1. Педагогічні працівники беруть участь у розробленні індивідуальних освітніх траєкторій (складають завдання, перевіряють роботи, надають консультації, проводять оцінювання навчальних досягнень тощо) та відстежують їх результативність

3.1.3.1. Спостереження

3.1.4. Переважна більшість педагогічних працівників створюють та використовують власні освітні ресурси, мають публікації з професійної тематики у фахових виданнях та оприлюднені методичні розробки (навчально-методичні матеріали). Вчителі формують педагогічне портфоліо, у закладі освіти відбувається обмін досвідом між учителями.

3.1.4.1. Частка педагогічних працівників, які створюють та використовують власні освітні ресурси, мають публікації професійної тематики та оприлюднені методичні розробки

3.1.4.1. Опитування

3.1.5. Учителі використовують зміст предмету (курсу) для формування суспільних цінностей, виховання патріотизму у здобувачів освіти у процесі їх навчання, виховання та розвитку, у тому числі власним прикладом та комунікуванням з учнями. Простежується наскрізний процес виховання під час проведення навчальних занять, вчителі поєднують виховний процес з формуванням ключових компетентностей.

3.1.5.1. Учителі, які використовують зміст предмету (курсу), інтегрованих змістових ліній для формування суспільних цінностей

3.1.5.1. Спостереження

3.1.6. Педагогічні працівники використовують інформаційно-комунікаційні технології в освітньому процесі, володіють навичками впевненого користувача у використання комп’ютерних технологій, офісних програм, постійно вдосконалюють свої навички з використання ІКТ. Дане питання розглядається на засіданнях МА та педагогічних рад.

3.1.6.1. Частка педагогічних працівників, які застосовують інформаційно-комунікаційні технології в освітньому процесі

3.1.6.1. Спостереження

3.2. Постійне підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників

3.2.1. Педагогічні працівники закладу освіти забезпечують власний професійний розвиток з урахуванням цілей та напрямів розвитку освітньої політики, обираючи кількість, види, форми та напрями підвищення рівня власної професійної майстерності, у тому числі щодо методик роботи з учнями з особливими освітніми потребами. Напрями підвищення кваліфікації педагогів відповідають освітній програмі закладу. У закладі простежується зростання якісно-кваліфікаційного рівня педагогічних працівників.

3.2.1.1. Частка педагогічних працівників закладу освіти, які обирають різні види, форми і напрямки підвищення рівня своєї педагогічної майстерності

3.2.1.1. Вивчення документації, опитування

3.2.2. Педагогічні працівники здійснюють інноваційну діяльність, реалізують освітні проєкти. Окремі педагогічні працівники беруть участь у дослідно-експериментальній роботі. Результати роботи оприлюднені та упроваджуються в практику роботи закладу. Педагогічні працівники закладу освіти залучаються до експертної роботи

3.2.2.1. Педагогічні працівники беруть участь в інноваційній роботі (розроблення/адаптація, впровадження освітніх технологій, експериментальна робота), ініціюють та/або реалізують освітні проекти

3.2.2.1. Вивчення документації, опитування

3.2.2.2. Педагогічні працівники здійснюють експертну діяльність в сфері загальної середньої освіти

3.2.2.2. Вивчення документації, опитування

3.3. Налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу освіти

3.3.1. Переважна більшість здобувачів освіти вважають, що їхня думка має значення (вислуховується, враховується) в освітньому процесі.

У закладі освіти діє учнівське самоврядування, представники якого беруть участь у діяльності закладу освіти, у тому числі обговоренні питань щодо удосконалення освітнього середовища, у заходах із забезпечення якості освіти та розробленні плану роботи закладу. Переважна більшість педагогічних працівників використовують форми роботи, спрямовані на формування партнерських взаємин зі здобувачами освіти, застосовують особистісно орієнтований підхід. Дане питання розглядається на засіданнях методичних асоціацій, педагогічних рад. В закладі реалізується персоніфікований підхід у роботі з учнями.

3.3.1.1. Частка здобувачів освіти, які вважають, що їх думка має значення (вислуховується, враховується) в освітньому процесі

3.3.1.1. Опитування

3.3.1.2. Частка педагогічних працівників, які використовують форми роботи, спрямовані на формування партнерських взаємин зі здобувачами освіти із застосуванням особистісно орієнтованого підходу

3.3.1.2. Спостереження

3.3.2. У закладі освіти сплановано та реалізуються заходи, що передбачають конструктивну співпрацю педагогів з батьками здобувачів освіти у різних формах на засадах педагогіки партнерства. Забезпечується постійний зворотній зв’язок. Аналізується результативність проведених заходів та у разі необхідності вносяться корективи задля налагодження партнерства між вчителями та батьківською громадою. Переважна більшість батьків задоволені рівнем комунікації з педагогічними працівниками. Систематично проводиться анкетування педагогічних працівників та батьків здобувачів освіти з метою оцінки рівня комунікації педагогів з батьками.

3.3.2.1. У закладі освіти налагоджена конструктивна комунікація педагогічних працівників із батьками здобувачів освіти в різних формах

3.3.2.1. Вивчення документації, опитування

3.3.3 У закладі освіти налагоджено професійну співпрацю. Окрім методичних об’єднань учителів у закладі освіти є неформальні об'єднання педагогічних працівників (професійні спільноти), реалізуються спільні проєкти, практикується наставництво, взаємовідвідування уроків.

Педагоги вважають, що психологічний клімат закладу освіти сприяє співпраці педагогів.

3.3.3.1. Педагогічні працівники надають методичну підтримку колегам, обмінюються досвідом (консультації, навчальні семінари, майстер-класи, конференції, взаємовідвідування занять, наставництво, публікації тощо)

3.3.3.1. Вивчення документації, опитування

3.4. Організація педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності

3.4.1. Педагогічні працівники під час провадження педагогічної та наукової (творчої) діяльності дотримуються норм законодавства України про авторське право й суміжні права, правил посилання на джерела інформації, яка використовується. Оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється на підставі чітких критеріїв. У закладі проводиться просвітницька робота щодо дотримання академічної доброчесності учнями.

3.4.1.1. Педагогічні працівники діють на засадах академічної доброчесності

3.4.1.1. Спостереження, опитування

3.4.2. Педагогічні працівники формують культуру академічної доброчесності здобувачами освіти, інформуючи учнів про дотримання основних засад та  принципів академічної доброчесності під час проведення навчальних занять та у позаурочній діяльності, розробляють завдання, які унеможливлюють списування, оприлюднюють чіткі критерії оцінювання, впроваджують в практику роботи формувальне оцінювання.

3.4.2.1. Частка педагогічних працівників, які інформують здобувачів освіти про правила дотримання академічної доброчесності

3.4.2.1. Спостереження, опитування

 

Напрям оцінювання 4. УПРАВЛІНСЬКІ ПРОЦЕСИ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ

Вимога/правило організації освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти

Критерії оцінювання

Індикатори оцінювання

Методи збору інформації

 

4.1. Наявність стратегії розвитку та системи планування діяльності закладу, моніторинг виконання поставлених цілей і завдань

4.1.1. Стратегія закладу розроблена за участі педколективу, учнів та батьківської громади, спрямована на підвищення якості освітньої діяльності , доступна для ознайомлення на сайті закладу. В ній враховано специфіку та умови діяльності закладу. Проводиться щорічний моніторинг досягнення цілей, що визначені стратегією розвитку закладу освіти. За потреби, відбувається коригування стратегії розвитку.

4.1.1.1. Стратегія розвитку закладу освіти відповідає особливостям і умовам його діяльності (тип закладу, мова навчання, територія обслуговування, формування контингенту здобувачів освіти, обсяг та джерела фінансування тощо), передбачає заходи з підвищення якості освітньої діяльності

4.1.1.1. Вивчення документації, опитування

4.1.2. Річний план роботи закладу освіти реалізує стратегію розвитку, враховує освітню програму, результати самооцінювання, всі напрями функціонування та розвитку закладу. До розроблення річного плану роботи залучаються учасники освітнього процесу. Здійснюється аналіз реалізації річного плану роботи за попередній навчальний рік, за потреби до нього вносяться необхідні зміни.

Діяльність педагогічної ради спрямовується на реалізацію річного плану і стратегії розвитку закладу.

4.1.2.1. Річний план роботи закладу освіти реалізує стратегію його розвитку

4.1.2.1. Вивчення документації, опитування

4.1.2.2. Учасники освітнього процесу залучаються до розроблення річного плану роботи закладу освіти

4.1.2.2. Опитування

4.1.2.3. Керівник та органи громадського самоврядування закладу освіти аналізують реалізацію річного плану роботи та у разі потреби коригують його

4.1.2.3. Вивчення документації

4.1.2.4. Діяльність педагогічної ради закладу освіти спрямовується на реалізацію річного плану роботи та стратегію розвитку закладу

4.1.2.4. Вивчення документації, опитування

4.1.3. У закладі освіти функціонує внутрішня система забезпечення якості освіти. Розроблено та оприлюднено Положення, що визначає стратегію та процедури забезпечення якості освіти. Щорічно проводиться  самооцінювання за одним із напрямів оцінювання освітньої діяльності, раз на 5 років - комплексне самооцінювання,  до яких залучаються учасники освітнього процесу. Отримані результати  самооцінювання оприлюднюються у річному звіті, враховуються при плануванні роботи закладу освіти (стратегії, річного плану тощо)

4.1.3.1. Заклад освіти розробляє та оприлюднює документ, що визначає стратегію (політику) і процедури забезпечення якості освіти

4.1.3.1. Вивчення документації, опитування

4.1.3.2. У закладі освіти здійснюється періодичне (не рідше одного разу на рік) самооцінювання якості освітньої діяльності відповідно до розроблених або адаптованих у закладі процедур

4.1.3.2. Вивчення документації

4.1.3.3. Учасники освітнього процесу залучаються до самооцінювання якості освітньої діяльності

4.1.3.3. Вивчення документації, опитування

4.1.4. Керівництво закладу освіти систематично вживає заходи для створення належних умов діяльності закладу (вивчає стан матеріально-технічної бази, планує її розвиток, звертається із відповідними клопотаннями до засновника, провадить фандрейзингову діяльність)

4.1.4.1. Керівництво закладу освіти вживає заходів для створення належних умов діяльності закладу (зокрема, вивчає стан матеріально-технічної бази, планує її розвиток, звертається із відповідними клопотаннями до засновника, здійснює проектну діяльність тощо)

4.1.4.1. Вивчення документації, опитування

4.2. Формування відносин довіри, прозорості, дотримання етичних норм

4.2.1. Керівництво закладу освіти сприяє створенню психологічно комфортного середовища. Є доступним для спілкування з учасниками освітнього процесу, представниками місцевої громади, в тому числі завдяки використанню сучасних засобів комунікації,  вчасно розглядає звернення учасників освітнього процесу, оперативно та ефективно їх вирішує. Вживає відповідних заходів реагування та здійснює аналіз дієвості вжитих заходів.

4.2.1.1. Частка учасників освітнього процесу, які задоволені загальним психологічним кліматом у закладі освіти і діями керівництва щодо формування відносин довіри та конструктивної співпраці між ними

76%- 100 %-високий рівень;

51%-75 %-достатній рівень;

26%-50% - потребує покращення;

0- 25%- низький рівень.

4.2.1.1. Опитування

4.2.1.2. У закладі освіти забезпечується доступ учасників освітнього процесу, представників місцевої громади до спілкування із керівництвом (особистий прийом, звернення, використання сучасних засобів комунікації тощо)

4.2.1.2. Вивчення документації, опитування

4.2.1.3. Керівництво закладу вчасно розглядає звернення учасників освітнього процесу та вживає відповідних заходів реагування

4.2.1.3. Вивчення документації, опитування

4.2.2. Заклад освіти розміщує повну та актуальну інформацію, забезпечує змістовне наповнення та регулярне оновлення інформаційних ресурсів, які наявні у закладу освіти (інформаційні стенди, сайт закладу освіти, сторінки в соціальних мережах).Структура та зміст інформації на відкритих загальнодоступних ресурсах відповідає вимогам статті 30 Закону України «Про освіту».

4.2.2.1. Заклад освіти забезпечує змістовне наповнення та вчасне оновлення інформаційних ресурсів закладу (інформаційні стенди, сайт закладу освіти/інформація на сайті засновника, сторінки у соціальних мережах тощо) 

4.2.2.1. Спостереження, опитування

4.3. Ефективність кадрової політики та забезпечення можливостей для професійного розвитку педагогічних працівників

4.3.1. Кваліфікований колектив, укомплектований  керівником закладу відповідно до штатного розпису,   забезпечує виконання освітньої програми. У разі виникнення вакансії, у закладі здійснюється ефективна робота щодо пошуку кадрів з метою комплектації штату.

4.3.1.1. У закладі освіти укомплектовано кадровий склад (наявність/відсутність вакансій)

4.3.1.1. Вивчення документації, опитування

4.3.1.2. Частка педагогічних працівників закладу освіти, які працюють за фахом (мають відповідну освіту та/або професійну кваліфікацію)

95-100 % -високий рівень;

85-94 %  достатній рівень;

75-84 %-потребує покращення;

65 -74 %- низький рівень.

4.3.1.2. Вивчення документації

4.3.2. У закладі освіти розроблено  та затверджено чіткі критерії матеріального та морального стимулювання педагогічних працівників з метою підвищення якості освітньої діяльності, саморозвитку, здійснення інноваційної освітньої діяльності

4.3.2.1. Керівництво закладу освіти застосовує заходи матеріального та морального заохочення до педагогічних працівників

4.3.2.1. Опитування

4.3.3. У закладі освіти створені умови для постійного професійного вдосконалення педагогічних працівників. Питання професійного вдосконалення розглядаються на засіданнях методичних асоціацій, педагогічних рад.

4.3.3.1. Керівництво закладу освіти створює умови для постійного підвищення кваліфікації, чергової та позачергової атестації, добровільної сертифікації педагогічних працівників

4.3.3.1. Вивчення документації, опитування

4.3.3.2. Частка педагогічних працівників, які вважають, що керівництво закладу освіти сприяє їхньому професійному розвиткові

76%- 100 %-високий рівень;

51%-75 %-достатній рівень;

26%-50% - потребує покращення;

0- 25%- низький рівень.

4.3.3.2. Опитування

4.4. Організація освітнього процесу на засадах людиноцентризму, прийняття управлінських рішень на основі конструктивної співпраці учасників освітнього процесу, взаємодії закладу освіти з місцевою громадою

4.4.1. У закладі освіти створюються умови для реалізації прав і обов’язків учасників освітнього процесу. Розроблений та оприлюднений на сайті закладу Статут, містить опис основних принципів освітнього процесу, визначає ключові права та обов’язки всіх його учасників. Наскрізна освітня програма, розроблена відповідно до Державних стандартів загальної середньої освіти,  оприлюднена на сайті закладу, дозволяє реалізувати право на освіту через практичну діяльність всіх учасників процесу. Враховує потреби та інтереси учнів та спроможність закладу освіти. Правила поведінки, оприлюднені на сайті закладу,  визначають, як саме мають реалізовуватись стосунки між учасниками освітнього процесу. Правила внутрішнього розпорядку визначають оптимальні умови для комунікації учасників освітнього процесу, їх права та обов’язки.

4.4.1.1. Частка учасників освітнього процесу, які вважають, що їхні права в закладі освіти не порушуються

76%- 100 %-високий рівень;

51%-75 %-достатній рівень;

26%-50% - потребує покращення;

0- 25%- низький рівень.

4.4.1.1. Опитування

4.4.2. Учасники освітнього процесу долучаються до розроблення правил шкільного життя і ознайомлені зі своїми правами та обов’язками.

4.4.2.1. Частка учасників освітнього процесу, які вважають, що їхні пропозиції враховуються під час прийняття управлінських рішень

76%- 100 %-високий рівень;

51%-75 %-достатній рівень;

26%-50% - потребує покращення;

0- 25%- низький рівень.

4.4.2.1. Опитування

4.4.3 Керівництво створює умови для діяльності органів громадського самоврядування в закладі освіти (Ради закладу, батьківського комітету закладу, учнівського парламенту) та сприяє їхній участі у вирішенні питань щодо діяльності закладу освіти. Створює умови для здійснення дієвого та відкритого громадського нагляду (контролю) за діяльністю закладу освіти

4.4.3.1. Керівництво сприяє участі громадського самоврядування у вирішенні питань щодо діяльності закладу освіти

4.4.3.1. Опитування

4.4.4. Керівництво закладу підтримує конструктивні освітні та громадські ініціативи учасників освітнього процесу, забезпечує участь закладу у заходах місцевої громади

4.4.4.1. Керівництво закладу підтримує освітні та громадські ініціативи учасників освітнього процесу, які спрямовані на сталий розвиток закладу освіти та участь у житті місцевої громади (культурні, спортивні, екологічні проекти, заходи тощо)

4.4.4.1. Вивчення документації, опитування

4.4.5. Режим роботи закладу освіти та розклад занять відповідають вимогам виконання освітньої програми, враховують вікові особливості здобувачів освіти, дозволяють поєднувати інші форми організації освітнього процесу, крам, класно-урочної, відповідають вимогам санітарного регламенту.

4.4.5.1. Режим роботи закладу освіти враховує потреби учасників освітнього процесу, особливості діяльності закладу

4.4.5.1. Вивчення документації, опитування

4.4.5.2. Розклад навчальних занять забезпечує рівномірний  розподіл навчального навантаження з урахуванням вікових особливостей здобувачів освіти

4.4.5.2. Вивчення документації, опитування

4.4.5.3. Розклад навчальних занять у закладі освіти сформований відповідно до освітньої програми

4.4.5.3. Вивчення документації, опитування

4.4.6. У закладі освіти створюються умови для реалізації індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів освіти за запитом  освіти та їх законних представників

4.4.6.1. Керівництво закладу освіти  забезпечує розроблення та затвердження індивідуальних навчальних планів, використання форм організації освітнього процесу відповідно до потреб здобувачів освіти

4.4.6.1. Вивчення документації

4.5. Формування та забезпечення реалізації політики академічної доброчесності

4.5.1. У закладі освіти розроблено, затверджено та оприлюднено на сайті Положення про академічну доброчесність, яким передбачено інформаційні заходи з формування академічної доброчесності, попередження фактів її порушення, порядок реагування закладу освіти на факти порушень академічної доброчесності та види відповідальності за ці порушення.

Здобувачі освіти та педагогічні працівники поінформовані щодо дотримання академічної доброчесності

4.5.1.1. Керівництво закладу освіти забезпечує реалізацію заходів із формування академічної доброчесності та протидіє фактам її порушення

4.5.1.1. Вивчення документації, опитування

4.5.1.2. Частка здобувачів освіти і педагогічних працівників, які поінформовані щодо дотримання академічної доброчесності

76%- 100 %-високий рівень;

51%-75 %-достатній рівень;

26%-50% - потребує покращення;

0- 25%- низький рівень.

4.5.1.2. Опитування

4.5.2. Керівництво закладу освіти забезпечує проведення освітніх та інформаційних заходів спрямованих на формування в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції. Учасники освітнього процесу обізнані з вимогами антикорупційного законодавства.

4.5.2.1. Керівництво закладу освіти забезпечує проведення освітніх та інформаційних заходів, спрямованих на формування в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції

4.5.2.1. Опитування