Стратегія розвитку закладу

СХВАЛЕНО
на засіданні педагогічної ради
від 21 січня 2021 р.,

протокол  № 07

 

СТРАТЕГІЯ РОЗВИТКУ
комунального закладу

“Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №21 Вінницької міської ради”

на 2020/21 – 2024/25 навчальні роки

(нова редакція)

  

м. Вінниця 

2021 рік

  

ЗМІСТ 

Ключові поняття стратегії

І. Аналіз сучасного стану закладу

ІІ. Місія, візія, цінності, принципи діяльності закладу

ІІІ. Формування стратегічних напрямків та цілей, визначення заходів для їх реалізації та індикаторів оцінки діяльності

IV. Моніторинг і оцінювання якості впровадження Стратегії розвитку закладу

V. Очікувані результати впровадження Стратегії 

 

КЛЮЧОВІ ПОНЯТТЯ СТРАТЕГІЇ

Візія КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. №21 ВМР» – уявлення учасників освітнього процесу про сенс своєї діяльності та про своє майбутнє. Візія закладу пояснює, чого прагнуть педагоги, вихователі, учні, їхні батьки та опікуни і яким заклад має стати в майбутньому (картинка через певний час).

Заклад – юридична особа публічного права, основним видом діяльності якої є освітня діяльність, яка забезпечує набуття учнями початкової (1-4-ті класи), базової (5-9-ті класи) і повної освіти (10-11-ті класи).

Індикатори розвитку КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. №21 ВМР» – нормативи й умови, наявність яких свідчить про стійкий (сталий) розвиток загальноосвітнього навчального закладу.

Місія закладу – повною мірою реалізувати призначення закладу загальної середньої освіти. Створення умов для всебічного розвитку здобувачів освіти шляхом надання якісних освітніх послуг. Формування особистості випускника, який має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готовий до свідомого життєвого вибору, самореалізації  та громадянської активності.

Моніторинг розвитку закладу – процес регулярного збору і фіксації даних про індикатори розвитку закладу впродовж періоду впровадження стратегії; своєчасне виявлення проблеми та відхилення від очікуваних результатів і проведення необхідної корекції; забезпечення ефективного використання ресурсів.

Стратегія закладу – документ, який визначає розвиток закладу в перспективі на 5 років. Базується на результатах зовнішнього та внутрішнього оцінювання стану закладу, містить бачення його майбутнього як консенсус усіх учасників освітнього процесу. Документ визначає цілі та завдання, конкретизовані термінами (що повинно бути зроблено, коли, ким, яким чином) у плані реалізації стратегії (план дій для досягнення місії і візії). Справжня стратегія – це спільне бачення громади території обслуговування та педагогів майбутнього нашого закладу.

 

І. АНАЛІЗ СУЧАСНОГО СТАНУ ЗАКЛАДУ

Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №21 Вінницької міської ради» (далі КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. №21 ВМР»)  розпочав свою діяльність у вересні 1965 року. Це був перший загальноосвітній заклад у новоствореному мікрорайоні «Вишенька», який на сьогодні є найбільшим у місті за чисельністю жителів.

Проєктна потужність закладу визначена тоді ж і зафіксована у технічних документах у кількості 960 учнів. На даний час  у приміщенні школи розміщено 25 повнорозмірних кабінетів, що дає підставу говорити про проектну потужність у кількості 800 учнів. Фактична кількість учнів 620. Чисельність педагогічного колективу 48 членів.

Заклад має найменшу з-поміж інших ЗШ територію обслуговування, яка складає 1,5 кв.км.

Педагогічний колектив КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. №21 ВМР» прагне створити умови для розвитку кожного учня, дати йому можливість для самовираження й самовизначення, забезпечити науково-теоретичну, практичну, допрофесійну та загальнокультурну підготовку. Для цього необхідний постійний його розвиток, поповнення матеріально-технічних і навчальних ресурсів, підвищення кваліфікації адміністрації та педагогічних працівників, а, головне, єднання та духовне зростання учнів, батьків і педагогів як спільноти, що творить сприятливий для українця освітній соціально-культурний простір.

Діяльність закладу регламентують такі документи:

  • Статут закладу, затверджений рішенням Вінницької міської ради від 23.12.2016 року №530;
  • сертифікат правомірності провадження освітньої діяльності №000985, виданий установою «Вінницька регіональна експертна рада з питань ліцензування та атестації навчальних закладів»;
  • «Колективний договір між адміністрацією і трудовим колективом КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. №21 ВМР», затверджений на загальних зборах 26.11.2018 р.

КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. №21 ВМР» – це заклад загальної середньої освіти особистісного розвитку і самовдосконалення, де кожного люблять, шанують, підтримують незалежно від навчальних чи професійних успіхів, майнового стану або соціального статусу.

Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №21 Вінницької міської ради» з викладанням українською мовою, має чимало до­сягнень за 55-річну історію функціонування. Проте йому не вдалося уник­нути протиріч і проблем, харак­терних для сучасного шкільного середовища як міста Вінниці, так і усієї України.

Стратегічний SWOT-аналіз дозволяє реально ро­згля­нути не лише доцільність і можливість змін, що передбачаються даною Стратегією, але та­кож ймовірні ризики, що здатні перешкодити цьому процесу.   

 

Сильні сторони  (Strengths)

Слабкі сторони (Weaknesses)

1. Школа за підсум­ками 2019-2020 навчального року покращила результати попередніх років в кількості та якості досягнень на рівні міста та області. 

1. Невдале місце розташування школи в аспекті звертання уваги влади (не «фасадне» розташування).

2. Покращення загальних умов для орга­нізації ефективного освітнього процесу за останнє десятиліття сприяло підви­щенню соціально-педагогічного прес­тижу закладу в мікрорайоні  та місті.

2. Консерватизм педагогів з великим ста­жем роботи. Переважання лек­ційно-ре­продуктивних методів ве­дення уроків.
3. Високий рівень кваліфікації адміністрації та педа­гогів, а також зусилля в на­прямку мо­дернізації та розвитку навчального за­кладу.  3. Мізерна частка педагогів (менше 10%), що узагаль­нили свій досвід у вигляді друкованих робіт, виступів на конференціях.
4. Підтримка ідеї модернізації та розвитку школи з боку органів місцевої влади.  4. Система методів ви­міру, аналізу і оцінки пока­зників освіт­нього процесу, а також ре­зультатів дія­льності педагогів в аспекті успішності учнів у «зародковому стані.».
5. Згуртований колектив батьків і педагогів, учнів, які по­го­джуються з ідеєю модернізації і розвитку школи на умо­вах проєвропейської орієнтації.  5. Недостатнє використання сучасних те­хнологій ефективної наступності, ро­боти з обдарованими дітьми, а та­кож формування в учнів загальнонавчальних умінь і функціональної гра­мотності.
6. Значна частина учасників освітнього процесу (більше 80%) підтримують Стратегію закладу: її місію, філософію, прин­ципи, а та­кож план її реалізації.  6. Слабка му­льтимедійна складова дидактичних матеріалів; недостатні технічні умови для переведення освіт­нього процесу в стаціонарно-диста­нційний формат.
7. Достатній рівень  задоволеності педагогічного пер­соналу умовами праці, перспективою про­фесійної та особистісної самореалізації.  7. Недостатній об'єм фінансування школи. Слабкий розвиток позабюджет­них джерел фінансування. 
8. Значна частина педагогів (більше 90%) прагне підвищити про­фе­сійну кваліфікацію з опа­ну­вання продуктивних техноло­гій сучасної пе­дагогі­чної практики.  
9. Достатній рівень задоволеності батьків показниками організації позаурочної роз­ви­валь­ної діяльності.  
10. Стійкий процес зміцнення партнерських стосун­ків педагогів з батьками і представниками громадськості.  
Можливості (Opportunities) Загрози (Threats)

1. Створення умов для зниження здоров’явитратності і підвищення загальної ефективності освітнього про­цесу на основі вдосконалення управління і викорис­тання до­сягнень сучасної дидактики, психології, ва­леології, тайм-менеджменту, медіа виховання, мнемо­техніки та ін­ших дисциплін.

 1. Швидкі зміни зовнішнього середо­вища, викликані розвитком в Україні ін­формаційного суспільства і поглиб­лен­ням процесу євроінтеграції. Як наслідок цього, загроза відстати від рівня сучасних освітніх потреб суспільства та втра­тити конкурентоспроможність.
2. Значні резерви у вдосконаленні освіт­нього розвиваю­чого середовища і розвиваючої діяльності учнів.  2. Несприятлива демо-графічна ситуа­ція на території обслуговування.
3. Залучення більшості педагогів до роботи у постійно діючих семінарах та творчих групах з опанування про­дуктивних технологій особистісно-орієнтованого на­вчання.  3. Загострення конкуренції між освіт­німи закладами міста.
4. Значне  збільшення продуктивності уроків за раху­нок індивідуалізації навчання з тьюторським супроводом, використання активних і ін­терактив­них/партисипативних методів, технологій ТМ, міжпредметних зв'язків, синергетичного ефекту і ін.  4. Загальне зниження рівня освіченості  дорослого населення і зниження цінно­сті загальної освіти в молодіж­ному сере­довищі.
5. Збільшення частки педагогів що використовують на уроках і в позакласній роботі колективні, групові (ко­мандні) форми роботи для ефективної взаємодії учнів.  5. Зростання негативного впливу медіа­ середовища на формування цін­нісних орієнтацій школярів.
6. Збільшення частки педагогів, що систематично вико­ристовують в роботі сучасні ІКТ, Інтернет-ресурси еле­ктронні дидактичні засоби та ін.  6. Пасивна позиція багатьох батьків стосовно школи і освіти своїх дітей.
7. Значне підвищення продуктивності освітнього про­цесу за рахунок ефективної наступності, налаго­дження роботи з обдарованими дітьми, більш повного ви­корис­тання переваг  продовженого дня, оздоровчих таборів тощо.  7. Низький престиж вчительської про­фе­сії; відтік фахівців-педагогів в інші га­лузі.
8. Створення справжньої транспарентної сімейної школи, відкритої для громадської участі і моніторингу.  
9. Професіоналізація системи що управляє, на умо­вах лідерства і перехід на особистісно-орієнтоване управ­ління.  
10. Збільшення громадської складової в управлінні шко­лою. Оптимальне делегування повноважень співро­бітникам і представникам громадськості.  
11. Забезпечення стійкого багатоканального фінансу­вання школи.  

 

ІІ. МІСІЯ ЗАКЛАДУ. СТРАТЕГІЧНЕ БАЧЕННЯ (ВІЗІЯ). ЦІННОСТІ. ПРИНЦИПИ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ.

Місія КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. №21 ВМР» – створення умов для всебічного розвитку здобувачів освіти шляхом надання якісних освітніх послуг. Формування особистості випускника, який має прагнення до самовдосконалення і навчання впродовж життя, готовий до свідомого життєвого вибору, самореалізації  та громадянської активності.

Візія закладу – створення педагогами сучасного освітнього закладу, який надає якісні освітні послуги, засновані на формуванні компетентностей, необхідних для успішної самореалізації в суспільстві; освітній простір, в якому академічна свобода педагогічної діяльності є  головною опорою позитивного іміджу навчального закладу; освітнє середовище вільне від дискримінації,  в якому  учень є повноправним учасником освітнього процесу, а не споживачем знань.

Основними цінностями у роботі закладу є:

  • гідність;
  • чесність;
  • патріотизм;
  • рівність;
  • справедливість;
  • довіра;
  • верховенство права;
  • толерантність та культурне різноманіття.

Діяльність закладу будується на принципах:

  • рівності умов – кожен учень важливий незалежно від віку чи статі, можливостей чи навчальної успішності зможе самореалізуватися у життєдіяльності закладу;
  • прозорості та нульової терпимості до корупції – інформація про діяльність педагогічного колективу та адміністрації має бути максимально відкритою та доступною. Будь які прояви корупції, зловживання службовим положенням, прихованого конфлікту інтересів є неприпустимим;
  • сталості – заклад має розвиватися постійно й не ущемляти інтереси майбутніх поколінь учнів;
  • єдності навчання, виховання та розвитку;
  • взаємодії учнів, батьків, вчителів;
  • академічної доброчесності та свободи;
  • демократизму;
  • розвитку талантів і здібностей, формування лідерів;
  • гуманізму, пріоритетності загальнолюдських цінностей;
  • розвитку інклюзивного освітнього середовища;
  • прозорості і публічності прийняття та виконання рішень.

 

ІІІ. ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЧНИХ НАПРЯМКІВ ТА ЦІЛЕЙ, ВИЗНАЧЕННЯ ЗАХОДІВ ДЛЯ ЇХ РЕАЛІЗАЦІЇ ТА ІНДИКАТОРІВ ОЦІНКИ ДІЯЛЬНОСТІ

Пріоритети розвитку КЗ «ЗШ І-ІІІ ст. №21 ВМР» випливають із положень, викладених в Концепції нової української школи і визначених цим документом ключових завдань.

 Пріоритетний напрям: Розвиток освітнього середовища закладу.

Стратегічні цілі:

  • створення комфортних і безпечних умов навчання та праці;
  • створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації;
  • формування інклюзивного, розвивального та мотивуючого до навчання освітнього простору.

Завдання:

  • Формування в учасників освітнього процесу гігієнічних навичок та засад здорового способу життя, зокрема звичок здорового харчування, фізичної активності, безпечної комунікації.
  • Забезпечення відповідності змісту повної загальної середньої освіти та методик навчання сучасним потребам дитини у збереженні та зміцненні здоров’я, захисті від небезпек, підвищенні рухової активності, безпечній комунікації.
  • Упровадження принципу недискримінації, в тому числі конфіденційності щодо наявності будь-яких дискримінуючих ознак.
  • Запобігання вживанню учнями, іншими учасниками освітнього процесу тютюну, алкоголю, наркотичних засобів, інших речовин із психоактивною дією, унеможливлення їх розповсюдження та вживання в закладі освіти та на прилеглих до нього територіях.
  • Створення для учасників освітнього процесу можливості користуватися сучасною матеріально-технічною базою для забезпечення здоров’язбережувального компонента навчання, рухової активності, безпечних та нешкідливих умов (спортивні зали і майданчики, роздягальні, туалети в будівлях закладу освіти, сучасний спортивний інвентар, нові/оновлені підручники, посібники, демонстраційне обладнання, широкосмуговий доступ до Інтернету тощо).
  • Забезпечення готовності педагогічних працівників до надання якісних освітніх послуг у процесі забезпечення соціального та здоров’язбережувального компонентів навчання, формування інформаційно-комунікаційної компетентності учнів, психологічного супроводу учасників освітнього процесу, запобігання під час навчання проявам насильства та булінгу (цькування), порушенням прав дитини, зокрема шляхом використання Інтернету.
  • Удосконалення системи роботи медичної служби закладу.
  • Удосконалення системи організації харчування у закладі освіти, яка має забезпечити формування культури здорового, збалансованого споживання їжі та питної води.
  • Удосконалення механізму психологічного супроводу та підтримки, запровадження взаємодії закладу освіти та ІРЦ для охорони психічного здоров’я дітей.

План реалізації напряму

№ за/п

Зміст заходів

Термін виконання

Відповідальні

Примітки

1.

Облаштування суцільної огорожі  території закладу

до 2025 р.

ДО ВМР, адміністрація закладу

 

2.

Капітальний ремонт підлоги спортивної зали

до 2023 р.

ДО ВМР,  адміністрація закладу

 

3.

Капітальний ремонт приміщення їдальні та харчоблоку

до 2023 р.

ДО ВМР,  адміністрація закладу

 

4.

Ремонт навчальних майстерень

до 2025 р.

ДО ВМР,  адміністрація закладу

 

5.

Реновація будівель закладу

до 2023 р.

Засновник в особі ДО ВМР,  адміністрація закладу

 

6.

Ремонт підлоги коридору І поверху

до 2023 р.

ДО ВМР,  адміністрація закладу

 

7.

Облаштування стадіону

до 2023 р.

ДО ВМР,  адміністрація закладу

 

8.

Ремонт стін та заміна меблів учительської кімнати

до 2022 р.

Адміністрація, педколект.

 

9.

Облаштування зон відпочинку для учнів на ІІ, ІІІ поверхах.

до 2022 р.

Адміністрація, батьки

 

10.

Облаштування ресурсної кімнати для занять з учнями з особливими освітніми потребами.

до 2022 р.

ДО ВМР,  адміністрація закладу

 

11

Оновлення навчально-методичної бази кабінетів природничо-математичного циклу (хімії, фізики, математики)

до 2025 р.

ДО ВМР,  адміністрація закладу

 

12

Оновлення навчально-методичної бази кабінетів початкової школи НУШ (2 каб.)

до 2021/22 н.р.

ДО ВМР,  адміністрація закладу

 

13

Оновлення комп’ютерної техніки у закладі

до 2022 р.

ДО ВМР,  адміністрація закладу

 

14.

Оновлення мережевої системи інтернету на високошвидкісну.

до 01.04.2021 р.

Адміністрація, батьки

 

15.

Розробка та  впровадження системи НАССР у навчальному закладі

до вересня 2022 р.

Адміністрація, зав. їдальнею, медсестра

 

16.

Встановлення пожежної сигналізації у приміщеннях  закладу.

до 2025 р.

ДО ВМР, адміністрація, закладу

 

17.

Проведення  інформаційних кампаній для учасників освітнього процесу, спрямованих на популяризацію здорового та безпечного способу життя, вакцинації, профілактики інфекційних та неінфекційних захворювань, протидію поширенню серед дітей та підлітків звичок, небезпечних для їх фізичного або психічного здоров’я. здійснення моніторингу процесів реалізації соціального і здоров’язбережувального компонентів навчання, забезпечення рухової активності учнів під час освітнього процесу, запобігання насильству та булінгу (цькуванню), забезпечення здорового харчування в закладі освіти.

постійно

Адміністрація, закладу, педагоги, практичний психолог

 

18.

Упровадження міжнародних програм із протидії проявам насильства та булінгу (цькування) і їх попередження.

постійно

Адміністрація, психолог

 

19.

Створення умов для активної участі громадськості у проведенні заходів з навчання учасників освітнього процесу навичкам здорового та безпечного способу життя, запобігання насильству та булінгу (цькуванню).

постійно

Адміністрація закладу, педколектив

 

20.

Адаптація приміщення закладу (туалети, їдальня, облаштування коридорів, навчальних кабінетів тощо) і території (доріжки, ігрові та спортивні майданчики тощо) до використання всіма учасниками освітнього процесу.

до 2023 р.

Департамент освіти, адміністрація закладу

 

21.

Створення інформаційно-ресурсного центру на базі шкільної бібліотеки

до 2023 р.

ДО ВМР, адміністрація закладу

 

22.

Організація співпраці закладу освіти з інклюзивно-ресурсним центром щодо психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами

постійно

Адміністрація, закладу, психолог, педагоги

 

23.

Здійснення моніторингу процесів реалізації соціального і здоров’язбережувального компонентів навчання, забезпечення рухової активності учнів під час освітнього процесу, запобігання насильству та булінгу (цькуванню), забезпечення здорового харчування в закладі освіти.

постійно

Адміністрація закладу

 

 

  1. Пріоритетний напрям: Розвиток системи оцінювання освітньої діяльності здобувачів освіти.

Стратегічні цілі:

- підвищення якості освіти у закладі;

- запровадження принципу дитиноцентризму (орієнтація на потреби учня);

- створення умов для інтелектуального, соціального, морального і фізичного   розвитку здобувачів освіти; 

- створення прозорої, об’єктивної, справедливої системи оцінювання навчальних досягнень, яка сприятиме  реалізації компетентнісного підходу до навчання.

Завдання:

  • Забезпечення організації освітнього процесу на засадах академічної доброчесності.
  • Розробка педагогами критеріїв оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти для виконання обов’язкових видів робіт та при використанні різних форм організації освітнього процесу.
  • Удосконалення системи профільного навчання.
  • Розвиток освіти з використанням дистанційних технологій.
  • Розширення різних форм неформальної освіти.
  • Запровадження за вибором додаткових іноземних мов.

План реалізації напряму

№ за/п

Зміст заходів

Термін виконання

Відповідальні

Примітки

1.

Організація надання освітніх послуг за інституційною та індивідуальною формами.

постійно

Адміністрація закладу, педагоги

 

2.

Використання в освітньому процесі  Google Workspace for Education, електронного журналу та електронного щоденника

з 2021 р.

Адміністрація закладу, педагоги

 

3.

Розвиток технологій змішаного навчання з використанням технологій дистанційного та онлайн-навчання

2021-25 рр.

Адміністрація закладу, педагоги

 

4.

Впровадження системи неформальної освіти як складника неперервної освіти (курси, гуртки, майстер-класи, проєкти)

2021-25 рр.

Адміністрація закладу, педагоги, учні

 

5.

Впровадження STEM-освіти, мобільних технологій навчання та гейміфікації

2021-25 рр.

Адміністрація закладу, педагоги

 

6.

Оприлюднення критеріїв, правил та процедур оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти, затверджених МОН та критеріїв, розроблених педагогами

постійно

Адміністрація закладу, педагоги

 

7.

Використання варіативної складової освітньої програми з урахуванням думки учнів та батьків.

щороку

Адміністрація закладу, педагоги, батьки

 

8.

Запровадження викладання другої іноземної мови у закладі

з 2021/22 н.р.

Адміністрація закладу, педагоги

 

 

9.

Залучення учнів до розробки правил та процедур оцінювання навчальних досягнень на засадах компетентнісного підходу.

постійно

Педагоги

 

10.

Створення умов для формування індивідуальної освітньої траєкторії учнів шляхом вибудови індивідуальної програми розвитку або індивідуального навчального плану.

постійно

Адміністрація закладу, педагоги

 

11.

Контроль за дотриманням академічної доброчесності здобувачами освіти.

Постійно

Комісія з академічної доброчесності

 

12.

Впровадження засад формувального оцінювання

2021-2025 рр.

Педколектив

 

13.

Використання методики самооцінювання та взаємооцінювання здобувачів освіти

2021-2025 рр.

Педколектив

 

14.

Здійснення самооцінювання за напрямами освітньої діяльності з метою удосконалення системи надання освітніх послуг.

2021-2025 рр.

Адміністрація закладу, педагоги

 

 

  1. Пріоритетний напрям: Розвиток системи педагогічної діяльності.

Стратегічні цілі:

  • забезпечення використання педагогічними працівниками сучасних освітніх підходів до організації освітнього процесу з метою формування ключових компетентностей здобувачів освіти;
  • створення умов для постійного підвищення професійного рівня і педагогічної майстерності педагогічних працівників;
  • забезпечення організації педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності.

Завдання:

  • Вдосконалення науково-теоретичної, методичної та психологічної підготовки педагогічних працівників.
  • Підвищення мотивації вчителя шляхом надання академічної свободи та стимулювання до професійного зростання.
  • Розвиток внутрішньої системи забезпечення якості освіти
  • Виявлення та заохочення педагогічних працівників з високим рівнем педагогічної майстерності, які володіють методиками компетентнісного навчання і новими освітніми технологіями та сприяють їх поширенню.
  • Забезпечення права педагогічних працівників на вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації.

План реалізації напряму

№ за/п

Зміст заходів

Термін виконання

Відповідальні

Примітки

1.         

Налагодження співпраці зі здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу освіти на засадах педагогіки партнерства.

постійно

Адміністрація закладу, педагоги

 

2.              

Розвиток мовно-комунікативної, предметно-методичної, інформаційно-цифрової,  психологічної, емоційно-етичної, компетентності педагогічного партнерства,  інклюзивної, здоров’язбережувальної,  проектувальної, прогностичної, організаційної, оцінювально-аналітичної, інноваційної, рефлексивної компетентностей педагогічних працівників, які сприяють фаховому зростанню та побудові власної траєкторії освіти впродовж життя.

постійно

Адміністрація закладу, педагоги

 

3.               

Організація діяльності педагогічної інтернатури

постійно

Адміністрація закладу

 

4.               

Організація неперервної системи підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

постійно

Адміністрація закладу, педагоги

 

5.              

Організація діяльності Школи активного навчання для педагогічних працівників закладу.

щомісяця

Адміністрація закладу, творча група

 

6.                   

Організація системи навчання педагогічних працівників щодо розробки критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів, здійснення формувального оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти.

з  2021 р.

Адміністрація закладу, керівники м/а

 

7.               

Моніторинг дотримання академічної доброчесності  усіма учасниками освітнього процесу

постійно

Комісія з академічної доброчесності

 

8.                   

Реалізація системи моніторингу професійної діяльності педагогів та впровадження матеріального заохочення за результатами його здійснення.

щороку

Адміністрація закладу

 

9.                   

Підтримка добровільної сертифікації вчителів початкових класів

2021-2025 рр.

Адміністрація закладу, вчителі ПШ

 

10.      

Організація співпраці з установами та закладами України, що надають освітні послуги з підвищення кваліфікації

постійно

Адміністрація закладу, педагоги

 

11.            

Сприяння участі педагогічних працівників у фахових,  методичних конкурсах, заходах міського, обласного та Всеукраїнського рівнів.

постійно

Адміністрація закладу, педагоги

 

12.            

Вивчення, узагальнення та впровадження досвіду роботи кращих педагогічних працівників закладу освіти.

постійно

Адміністрація закладу, атестаційна комісія

 

 

  1. Пріоритетний напрям: розвиток системи управлінської діяльності.

Стратегічні цілі:

  • облаштування дружнього до дітей освітнього середовища, організація змістовного шкільного життя та підвищення якості надання освітніх послуг;
  • розвиток внутрішньої системи забезпечення якості освіти.
  • удосконалення системи громадського самоврядування у закладі освіти;
  • підвищення ефективності взаємодії з органами державно-громадського управління у сфері освіти.

Завдання:

  • Забезпечення прозорості та інформаційної відкритості діяльності закладу.
  • Забезпечення організації педагогічної діяльності та навчання здобувачів освіти на засадах академічної доброчесності.
  • Створення умов для виявлення громадської активності та ініціативи учасників освітнього процесу, їх участі в житті місцевої громади.
  • Забезпечення прийняття управлінських рішень з урахуванням пропозицій учасників освітнього процесу.
  • Створення сприятливих умов для підвищення кваліфікації педагогічних працівників.
  • Створення системи стимулювання професійної діяльності педагогічних працівників.
  • Формування в учасників освітнього процесу негативного ставлення до корупції.
  • Забезпечення здійснення самооцінювання якості освітньої діяльності на основі стратегії (політики) і процедур забезпечення якості освіти.
  • Забезпечення розвитку внутрішньої системи забезпечення якості освіти.

План реалізації напряму

№ за/п

Зміст заходів

Термін виконання

Відповідальні

Примітки

1.                   

Співпраця із здобувачами освіти, їх батьками, працівниками закладу на засадах педагогіки партнерства.

постійно

Адміністрація закладу, педагоги

 

2.                   

Створення умов педагогічним працівникам для моніторингу власної педагогічної діяльності та визначення індивідуальних професійних потреб

постійно

Адміністрація закладу

 

3.                   

З метою забезпечення довіри до результатів навчання та творчих  досягнень педагогів забезпечити дотримання академічної доброчесності усіма учасниками освітнього процесу.

постійно

Адміністрація закладу

 

4.                   

Забезпечення прозорості прийняття управлінських рішень та їх оперативного оприлюднення на офіційному сайті закладу.

постійно

Адміністрація закладу

 

5.                   

Забезпечення здійснення щорічного самооцінювання за напрямами освітньої діяльності та прийняття управлінських рішень за їх результатами.

з 2021 р.

Адміністрація закладу, творча група

 

6.                   

Забезпечення проведення щорічного звітування керівника закладу з урахуванням виконання Стратегії  розвитку закладу, планів роботи.

2021-25 рр.

Адміністрація закладу

 

7.                   

Впровадження системи самооцінювання та взаємооцінювання як складників формувального оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти.

постійно

Педагоги

 

8.                   

Проведення щорічного моніторингу управлінської діяльності у закладі з залученням педагогів, батьків, здобувачів освіти.

2021-2025 рр.

Адміністрація закладу

 

  

IV. МОНІТОРИНГ І ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ВПРОВАДЖЕННЯ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ

Моніторинг процесу впровадження Стратегії полягатиме в збиранні і фіксації даних про такі індикатори розвитку закладу:

- частка учнів та кількість класів, які навчаються на достатньому та високому рівнях освіти;

- кількість учнів (по класах), рівень навчальних досягнень яких змінився (на вищий або на нижчий) за результатами підсумкового (семестрового) оцінювання та за результатами внутрішньошкільних, а також зовнішніх моніторингових досліджень;

- рейтинг закладу за результатами ДПА у форматі ЗНО з української мови, математики, історії України, іноземної мови (англійської);

- відсоток учнів, що вступили на навчання в вищі навчальні заклади;

- відсоток педагогічних працівників – авторів навчально-методичних проектів;

- кількість педагогічних працівників, яким підвищена кваліфікація;

- відсоток сертифікованих педагогічних працівників;

- звіти за результати моніторингових досліджень та підсумки самооцінювання якості освітніх послуг;

- динаміка кількості звернень учасників освітнього процесу з проблемних питань організації освітнього процесу;

- висновки про імідж та конкурентноздатність закладу на ринку освітніх послуг.

Систематичний аналіз отриманих даних дозволить встановити проміжні та кінцеві результати реалізації цієї Стратегії, своєчасно виявити відхилення від очікуваних результатів і провести необхідну корекцію, забезпечити ефективне використання ресурсів закладу, мінімізувати ризики та негативні наслідки впровадження передбачених у Стратегії заходів.

  

V. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ВПРОВАДЖЕННЯ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ

  1. Створення сучасного розвивального, безпечного і комфортного, інклюзивного освітнього середовища, забезпечення впровадження заходів, спрямованих на формування гігієнічних навичок та засад здорового способу життя, протидію насильству.
  2. Відповідність закладу критеріям санітарного та епідеміологічного благополуччя, осучаснення матеріально-технічної бази для організації освітнього процесу, у тому числі формування здоров’язбережувальних компетенцій та забезпечення фізичної активності здобувачів освіти.
  3. Харчування учнів здійснюється відповідно чинному законодавству, забезпечення доступу усіх учасників освітнього процесу до здорової їжі та питної води. психологічна служба надає ефективні послуги учасникам освітнього процесу.
  4. Працівники закладу освіти, батьки, інші учасники освітнього процесу та зацікавлені особи беруть активну участь у формуванні звичок здорового способу життя, фізичної активності та безпечної поведінки дітей.
  5. Учитель має свободу творчості й розвивається професійно, вчиться упродовж життя, має навички управління колективами, координації та взаємодії їх членів.
  6. Адміністрація закладу здійснює відкриту, прозору управлінську діяльність, залучає до прийняття рішень учасників освітнього процесу.
  7. Здобувачі освіти мають стійку мотивацію до навчання та із задоволенням відвідують школу.
  8. Утримування контингенту учнів у межах однозмінного закладу з унормованою за державними вимогами їх кількістю по класах.
  9. Спостерігається стійка тенденція до:
  • зниження показників захворюваності та нещасних випадків;
  • до зростання рівня навчальних досягнень учнів;
  • до підвищення рейтингу закладу за результатами ДПА у форматі ЗНО;
  • до зростання частки закладу в розвитку соціальної активності та творчого потенціалу учнів.
  1. Успішна сертифікація педагогічних працівників.
  2. Проведення реновації закладу та осучаснення навчальних кабінетів.
  3. Зростання позитивного іміджу та конкурентноздатності закладу на ринку освітніх послуг.